Jobb


Bild snodd från
Tobias, du får slå mig imorgon ifall det var dumt av mig att sno!

Två av tre arbetsdagar den här helgen är avklarade, och idag var det faktiskt hyfsat lugnt. Jag jobbade på medeltidsdagarna ute vid slottet, och jag måste ju säga att jag tycker att hela traditionen är rätt störd. Sköna dräkter hade ju folk i alla fall, och hemska instrument som lät ungefär som säckpipor. Sedan var det en björn där också, utklädd förståss, men den var grymt lik en riktigt. Hade jag inte vetat att det skulle komma en björn hade jag trott att det var en riktig när den kom lunkade. Vi var i alla fall fyra stycken som höll i "caféet", och vi stod där ute och sålde i omgångar. Jag stod med Tobias hela tiden, det var kul. Rätt lite folk ändå, men det kan ju bero på det halvtaskiga vädret. Kände mig fortfarande lite ovan med att jobba, jag är inte helt säker på vad som behöver göras och det känns rätt ofta som om alla tycker att jag är lat som inte gör någonting. Men jag gör så gott jag kan!

Jag trodde att jag skulle vara helt död nu ikväll, men jag känner mig hyfsat pigg vilket känns skönt eftersom jag ska jobba imorgon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback