När böcker blir film

Vad är det med att filmer som är baserade på böcker aldrig blir som de ska? Varför, varför, varför ska de ändra på manuset när de har en helt färdigskriven bok framför ögonen! Dagens teknik kan fasen fixa allting, så inte är det någon ursäkt det heller. Varför måste de ändra en massa små saker jämt? Saker som lika gärna kan vara som de ska? Jag kan bli så sjukt tjurig på det.

Visst, de är baserade på böcker - det betyder inte att de måste följa exakt. Men då ska den fan inte få ha samma titel som boken.

Jag såg just Systrar i jeans - andra sommaren. Ja, jag var precis som nästan varje tjej galen i dessa böcker. Jag tycker det var riktigt fina. Det var länge sedan jag läste andra sommaren, men filmen var inte i närheten av det jag minns! Vilken bluff. Fast ja, den funkade som sjuk-film i alla fall. Ganska fin egentligen, men inte alls som boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback