Fina bussresor

Jag har haft riktig otur på bussen på senaste tiden. Jag får aldrig sitta ensam, utan har jämt en rump-snudd-kamrat. Inte för att jag tycker att det är särskilt jobbigt i sig, att sitta brevid någon. De gör ju ingenting illa, de bara sitter där och filosoferar för sig själva. Grejen är ju att jag har lite tvångstankar när jag sitter på bussar. Om jag inte sitter ensam, alternativt på det yttersta sätet så går hela min bussresa ut på att fundera ut vilket som är det smidigaste sättet att ta sig av bussen. Det är ganska påfrestande faktiskt.

Jag vet inte varför det har blivit så, för det är ju egentligen inte särskilt smärtsamt att gå av bussen. Men jag vill vara så diskret som möjligt, och inte behöla vråla "URSÄKTA" för att ta mig av bussjäveln. Jag vill kunna knalla av bussen utan att ha någon i min väg.

Men det har inte riktigt fungerat på senaste tiden. Jag planerar redan när jag står i kön ungefär vart jag ska sitta, så nära en dörr som möjligt. Men när jag har satt mig till rätta så är det alltid någon som insisterar att sätta sig brevid mig. Jag måste se väldigt oskyldig ut eftersom så himla många vågar sätta sig brevid mig. Det är nästan så att jag vill byta stil helt och hållet till någonting skräckinjagande så att jag kan få sitta på bussen ifred.

PS. Nej, jag är inte socialt inkompetent. Jag vill bara undvika pinsamheter. DS.

Kommentarer
Postat av: Pux

Haha, det låter precis som mig! xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback