En bekännelse

Det finns en konstig sak som jag håller inom mig för de flesta människor som jag träffar. Inte för att det kommer på tal särskilt ofta, men om det gör det så har jag nästan alltid ljugit. Jag har försökt dölja det så gott det går kan man säga.

Jag tycker om Messmör. Nu är det sagt. Jag har öppnat mig.

Det är faktiskt sant, att det är någonting som jag har tyckt är jättejobbigt att berätta för människor. Jag har medvetet valt ost istället för messmör i närheten av andra människor, och jag svarar aldrig om någon frågar om jag tycker om det. Men är inte det konstigt? Det är ett pålägg att ha på mackan, och det är ändå en av mina privataste hemligheter(som förståss många av mina närmaste kompisar vet om).

Jag växte upp med människor som tyckte att messmör var jätteäckligt. De luktade äckligt, smakade äckligt, såg äckligt ut och man var faktiskt lite utanför om man tyckte om messmör. På något sätt utvecklades deras åsikter till en rädsla för mig. Jag var konstig för att jag tyckte om messmör, och alltså berättade jag aldrig det för någon. Jag minns att det var många som kommenterade att det hette just mes-smör, och att man var en mes om man tyckte om det.

Men nu stod jag nyss och bredde en knäckebrödbit med smör och messmör, och insåg att jag älskar messmör. Jag äter alltid messmör, varje dag. Varför ska jag dölja det? Folk äter blodpudding, ärtsoppa och pölsa. Inte fan mobbar jag dem för det. Varför är det en sån stor grej? För mig har det ärligt talat varit en stor grej.

Äter ni Messmör?



Update: Det här var faktiskt jobbigt på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Gurra

-.- :S

2009-03-13 @ 00:17:24
Postat av: emma

jag gillar messmör! dock äter jag det inte så ofta.. men det är gott =)

Postat av: Lina

Som att inte folk mobbas för att man äter blodpudding och ärtoppa! Guuud det får man städigt pikar om. Men det är väl ändå lite skoj. Jag brukar tänka "synd för dig, en sak mindre att tycka om, tur för mig som gillar det" :)

2009-03-13 @ 22:26:16
URL: http://pottfrilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag känner igen mig. Jag älskar också messmör men brukar dra mig med att berätta det för folk. Står det mellan t.ex. ost och messmör tar jag ofta ost för jag vet att det är så många som avskyr messmör. Vet inte varför jag gör det, jag bara gör så...

2009-03-16 @ 18:26:09
URL: http://annizh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback