Bortskämd eller ej.

Vad är er definition på ordet "Bortskämd"?

Enligt mig är man bortskämd när man får en massa saker utan att vara i behov av det eller att man verkligen vill ha det, alternativt att man är oerhört otacksam över det man får. Många anser nog att jag är bortskämd. Jag får många av de saker som jag skriver upp på önskelistan, jag har en "fullständig familj"(ingen har dött och mina föräldrar är inte skilda), jag får gå i skolan, jag får mat varje dag, you get the point. Men jag tycker inte att det är vad man har och inte har, utan inställningen till det.

Jag går inte runt och skryter om vad jag har, jag klagar inte över det jag inte har och jag har inte en massa onödiga saker(det beror förståss hur man ser det). Människor som får allting de pekar på, de är bortskämda.

Men okej, jag är ur många aspekter ganska bortskämd.

Kommentarer
Postat av: emma

Jag tycker precis som du! inte att du är bortskämd alltså xD men de som får allt de pekar på och skryter om det.

Postat av: Gurra

Bor man i Sverige är man bortskämd!

2009-03-17 @ 22:23:22
Postat av: Söderlund

Oj snygg bild!

Du är en duktig fotograf va? :)

2009-03-18 @ 10:10:33
URL: http://robinsoderlund.se
Postat av: Anna

svar: Yes, de är jättebra!

2009-03-18 @ 18:00:58
URL: http://annizh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback