Göteborgsresan 15-18 juni

Så, då var det dags för det heliga Göteborgs-inlägget. Göteborg var fint, men det visste jag ju sedan tidigare. Jag, Felicia, Linda, Anders, Oliver, Gustaf och Karl åkte dit. De första dagarna blev jag förvånad över hur många söder-kisar som hängde där, men jag insåg att alla killar faktiskt klädde sig sådär i Göteborg. Tummen upp på den! Alla hade väldigt fina kläder och dialekten är ju faktiskt underbar. Vi åkte tåg dit, och bestämde oss sedan för att gå till vårat vandrarhem. Det tog mer än en timme, men det gjorde inte så mycket. Det visade sig att vårat vandrarhem låg på gatan som nästan måste motsvara Stockholms malmskillnadsgata. Eller okej, inte riktigt. På den här gatan låg det fyra sexshopar och en strippklubb, inga horor. Däremot lyckades jag se mina första strippor, vilken merit!

Vi bodde i alla fall på ett hyfsat fräscht vandrarhem med ett netto, ett tommys livs(som visade sig innehålla billiga varor som har gått ut, score!) och ett hemköp precis brevid. Trots det måste jag säga att det här kan vara den nyttigaste trippen jag har gjort på länge, jag var helt enkelt aldrig sugen. Sista natten råkade Felicia och jag knalla in på en toalett där en kille stod och pinkade. Det var kul, och pinsamt. Han verkade däremot inte bry sig särskilt mycket. Kan ju bero på att vi faktiskt inte såg någonting som vi inte borde ha sett.

Vad gjorde vi i Göteborg då? Tja, syftet med hela resan var ju att killarna skulle gå på fotbollsmatcher. Men förutom det var vi på Universeum, vi åt en jädrans massa, umgicks och självklart var vi på Liseberg också. Kanonen var en klar favorit, den var sjukt rolig. Åker ni till Liseberg, åk den! Jag trodde aldrig att jag skulle våga sätta mig i en berg- och dalbana som har en loop, men det gjorde jag. 5 av 5 toasters på Kanonen i alla fall.

Kändisspaning? Jodå, Kitty Jutbring hade tydligen varit på någon resa så henne mötte vi utanför centralen. Sjukt cool människa måste jag säga, väldigt snygg också. Oh Father-Linda såg jag också, men det är ju inget att skryta med.

Vill ni se lite bilder? Såklart ni vill.


Vi åkte tåg, killarna spelade poker och Anders ser något nervös där på kanten.


Kartan användes flitigt


Göteborg var fint


Jag tyckte om Göteborg ännu mer när de kunde göra narr av sig själva!


Vi var på universeum. Eller hette det Futurama, Gustaf? Eller Skansen?


Vi stötte på grodor.


Och läskiga drakfiskar. Jag minns när jag stod på en brygga i Egypten, med en sån här under mig. Läskigt.


Och Nemosar!


Apor också. De var söta.


Sedan var vi på Liseberg, men då fick inte kameran följa med. Vi hade väldig otur med spelandet men Gustaf var gullig och gav mig denna fina sköldpadda som fick heta Bernard.


Sedan åkte vi hem, vi åkte första klass och hade stört mycket utrymme. Dessutom fick man vindruvor.


Tja, vi kan väl konstatera att bildkvalitéen inte var den bästa, och inte det intressantaste heller. Men brukar man inte säga att en resa är lyckad om det inte finns så mycket bilder? Då har man liksom inte haft tid att ta fram kameran. Skitsamma. Fin resa var det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg bild på Linda i slutet :D!

2009-06-21 @ 22:12:51
Postat av: Anonym

Sjukt gullig sköldis, Bernard.

Och Nemo :D

2009-06-22 @ 20:06:21
Postat av: identity

Göteborg is the shit! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback