SilverPlankton

Har ni någonsin sett en silverfisk? Har ni någonsin sett en silverfisk utan att veta att det är en silverfisk, för att sedan inse att det inte är någon jävla fisk utan en liten konstig figur som är sjukt snabb och ser ut som en silvrig version av Plankton i Svampbob Fyrkant. Det har jag. Jag minns när jag var liten och en av mina vänner berättade att de hade en massa silverfiskar i deras soff-bänk som de hade i köket, som åt upp deras filtar. Jag såg framför mig ett par gigantiska piraya-liknande fiskar med huggtänder som älskade att tugga sönder fleecefiltar. Behöver jag säga att jag aldrig mer satt i deras soffa?

Hur som helst har man ju sett ett par silverfiskar kila omkring på golvet genom åren, och samma fråga slår mig varje gång. Varför fan heter det silverfisk, när det inte är någon fisk. Okej, jag erkänner att jag själv jämförde silverfisken med Plankton, men varje människa är väl inte som jag häller. Och jag tror ärligt talat inte att de som döpte silverfisken till silverfisken tänkte "Tjaa, den ser ju ut lite som Plankton i Svampbob Fyrkant.. Och Plankton bor ju i havet, och den här krabaten är ju som en silvrig Plankton..Så vi kan ju döpa den till silverfisk".

Nej. Det är ett mysterium.

Kommentarer
Postat av: malin

HAHAHAHAH ja eller hur, as skumt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback