Petra skriver skit

Jag känner mig rätt tom på ord idag. Vissa dagar funkar helt enkelt inte hjärnan ihop med tangentbordet. Jag har haft så himla mycket i huvudet idag, men samtidigt så himla lite. Jag känner i alla fall att jag har lite happy-feelings som strömmar i blodet. Kanske är det för att Lina och jag smsar live till Söndagsparty, eller kanske för att jag åt hemmagjord pizza idag eller kanske för att jag har insett att jag i princip redan har sommarlov? Frihet.

Jag chattade med en främmande kines för ett par dagar sedan, och fick kommentaren "you're funny!". Åhå, tänkte jag och log lite extra. Det är inte ofta man får en sådan trevlig kommentar, jag ser ju inte direkt mig själv som särskilt rolig. Jag drar ju inga direkta skämt, utan det är mest när jag gör bort mig eller gör någonting oseriöst som folk brukar skratta lite. Nej, jag försöker aldrig vara rolig. Hur som helst, den här kinesen drog sedan till med "But interesting". Vart kom "but" ifrån undrar jag? Här fick man en trevlig lite komplimang om att man möjligtvis var rolig, och sen kommer det där satans "men"-et. Han fick rolig att vara negativt. Han sa det som "Du är rolig, men det är okej - du är intressant ändå".

Jaha. Kul.
Jag är rolig, men det är okej.


Kommentarer
Postat av: Anonym

funny kan även betyda konstig

2009-06-08 @ 19:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback