Ibland är jag lite hjälpsam faktiskt.

Idag har jag varit duktig. Jag jobbade först i två och en halv timme, för pappa då alltså. Jag satt och ritade om en massa ritningar på datorn, tröttsamt men enkelt. Sedan kom min syster och behövde hjälp, så jag har suttit och fyllt i en massa dagismaterial med tuschpenna.

Tänk om man gick på dagis igen. Jag brukar alltid kika på barnen som springer omkring på dagis-gården utanför vårat fönster i skolan. De springer runt i söta overaller och knuffar omkring en lastbil. Sedan går de in och försöker att lära sig att fläta, knyta en rosett eller kanske lära sig hur en fågel ser ut. Livet ser så enkelt ut, så nytt och så annorlunda. Jag minns att jag stormtrivdes på dagis. Jag önskar att jag hade kvar den nyfikenhet som man hade då. Men det har jag kanske, fast de är mer inriktade på mina intressen än om allmäna saker som jag borde lära mig.


Kommentarer
Postat av: Malin

haha, ja dagis ägde XD

Postat av: rebecca

haha jag gick aldrig på dagis, gick på dagmamma men kommer ihåg att det var himmelriket. Så himla bra alltså! :)

2009-01-11 @ 20:24:45
URL: http://ssmaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback