"Jag vill inte gå till skolan"

"Jag vill inte gå till skolan."

Aldrig någonsin har jag uttalat de orden i mina föräldrars närhet, förrän imorse när jag stod framför spegeln i hallen. Mamma påpekade det, och undrade vad som hade hänt. Hon gick fram och kramade mig, och jag grät en skvätt. Jag vet inte varför egentligen. Inte för att det är något fel på skolan just nu, tvärtom - jag trivs ganska bra för tillfället. Men jag ville inte visa upp mig för världen, jag ville stanna hemma i sängen.

Men dagen blev rätt bra ändå, åtminstone efter skoltid. Jag och Malin stannade nämligen kvar, åt på McDonalds och var sedan med på öppet hus. Vi skrattade en himla massa, och stämningen är alltid himla mysig då. Jag tycker väldigt mycket om min skola, och människorna i den. Vi satt och diskuterade med våra lärare, svarade på massa frågor av blivande 1:or och deras föräldrar och knallade omkring på mediaplanet.

Och nä, jag bloggar inte egentligen. Men jag tror att jag behöver det, även om jag borde hålla ganska mycket inom mig.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Fotot i din header var väldigt fint :)

Postat av: Tobias

haha jag har rört köpenhamn åt dig :D

2009-01-31 @ 14:21:04
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback