I taket lyser stjärnorna



Idag tog min fina vän Anna med mig på en förhandsvisning av "I taket lyser stjärnorna". Vi möttes runt 4 och åt en middag på Burger King. Sedan gick vi mot bion.

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i svenska ungdomsfilmer eftersom de alltid handlar om samma sak. Sex, depressioner och alkohol. Som om det är det normala för en ungdom, som om det är så vi ska bete oss. Det är liksom bara elände all over. Den här filmen var precis sådär, men eftersom det handlade om cancer så har den rätt att vara lite eländig. Jag satt faktiskt och störtgrinade en stund i slutet. Tårarna vällde över totalt faktiskt, men jag har ju varit rätt känslosam på senaste tiden.

Hur som helst så sa Anna, som hade sett filmen, att boken var väldigt mycket bättre. Och det tror jag säkert, det är väldigt sällan som en film som är baserad på en bok blir bättre än själva boken. Däremot var Samuel Haus(som spelar Tsatsiki) himla gullig.

Kommentarer
Postat av: Malin

vad var samuel däremot? :D :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback