Jag är en tänkare.

Jag tänkte att jag själv skulle svara på min fråga, om hur många timmar man tänker per dag.

Jag tänker många många många timmar per dag, antagligen fler än de flesta. Men jag har en spärr som gör att jag inte kan låta mina tankar flyta iväg i närheten av någon annan. Jag kan alltså bara tänka ytliga tankar på bussen, tunnelbanan eller vid matbordet. Det är nog för att jag intalar mig själv att någon människa på jorden säkert att tankeläsare.

Så jag tänker mest på kvällarna. Det blir alltid ett par djupa tankar under kvällen och jag faller nästan i trans. Det är som om jag släpper allting och tror att jag tänker, fast egentligen är allting nästan blankt. Ibland dagdrömmer jag mig bort till något annat ställe, eller fantiserar ihop en historia om morgondagen.

Jag uppskattar inte direkt att jag är såhär, eftersom det ofta leder till att jag blir på konstigt humör. Jag är inte glad, inte ledsen, utan snarare nollställd. Som om hjärnsubstansen smälter och börjar skvätta omkring i huvudet. På något sätt tror jag att jag kan bli rätt djup, även om jag knappt vet vad det ordet betyder. Vad menas egentligen med en djup tanke? Vilka ämnen är djupa och vilka är ytliga? Är det upp till en själv eller är det förbestämt?

Well, som ni kanske ser så är jag i det här stadiet nu. Snart smälter min hjärnsubstans. Vi ses i dimman.

Kommentarer
Postat av: Malin

tänker oxå alltid på bussen att någon sitter och läser mina tankar xD lite obehagligt faktiskt :/ :D

Postat av: Anonym

har en grym tävling, deltag gärna ;)

2009-01-24 @ 01:00:10
URL: http://mariapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback