En dag ska jag bli smart.

Ibland önskar jag att jag var smartare.

Jag önskar att jag kunde förstå saker som jag inte gör nu, se samband mellan olika saker och få ett utökat ordförråd. Jag önskar att jag var effektiv i mitt lärande och att jag var mer intresserad. Jag önskar att jag kunde läsa en vuxenbok utan att anstränga mig.

Men det kan jag inte. Jag kan aldrig, utan att få en bra förklaring, förstå någonting. Jag kan aldrig förstå betydelsen av en metafor om jag inte har fått den beskriven. Jag kan inte förstå en text som är annorlunda formulerade eller fullproppad med lite mer komplicerade ord.

Hur lär jag mig det?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det där är en bra fråga! Jag undrar också det..!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback