Dokumentärer har kanske aldrig varit min grej.

Jag såg en dokumentär på TV för någon timme sedan. "Öga mot öga" hette den, men jag såg bara en liten del av den. Den handlade om två tjejer, den ena hade blivit misshandlad och den andra var personen som hade misshandlat den första. I dokumentären får man se dessa två tjejer mötas i ett rum för att prata igenom det som har hänt, för att kunna gå vidare. Här fick vi alltså redan på att "misshandlaren" varit arg på tjejen och av den anledningen(plus lite alkohol) så slog hon ner henne.

Varför görs sånna här dokumentärer egentligen? Är det för att vi ska få en ökad förståelse för andra människor, för att vi ska se möjligheterna med att prata med våra "fienden" eller hur ska man tolka det? Jag kan inte riktigt förstå varför det här visades, och jag kan absolut inte förstå att tjejerna ställde upp på att framför en kamera disskutera deras problem.

Ibland tycker jag faktiskt att dokumentärer går för långt.

Kommentarer
Postat av: e

du skulle ha sett dokumentären som gick på 5an ikväll istället, som handlade om människor som fick händer som såg ut som trärötter.. den var riktigt obehaglig! men säkert ändå bra, för man såg ju att även fast dom såg jätteläskiga ut så är dom vanliga människor precis som alla andra (:

Postat av: Gurra

Den görs i underhållningssyfte som i princip allt som visas på media är skapat för. Min mamma satt spänt och tittade på den här dokumentären, och så fort man öppnade munnen så gapa hon "Tyst!!" xD.

2009-01-27 @ 00:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback