Yrken

Jag minns när jag var yngre, och precis som alla andra ville bli en inredningsarkitekt. Varför sjutton ville jag det? undrar jag nu. Det är sjukt tråkigt att inreda, och jag är riktigt kass på det också. Att knalla omkring på IKEA är inte riktigt min grej, jag längtar mer till lantchipset och det fantastiska godiset som finns i den lilla "affären" utanför. 

Visst, alla kan väl skapa någonting som de själva är nöjda med. Men tänk att jag ville åka hem till andra och utifrån deras behov ville jag skapa ett unikt och vackert rum. Varför!? Sjukt tråkigt att göra ett rum och sedan aldrig mer få se det igen, och sjukt tråkigt att behöva åka till möbelaffärer fler gånger än man går på toaletten. Jag somnar ju fasen i sofforna när vi är på jakt efter en ny.

Nej, jag hade visst fått en liten hjärnskakning. Delfinskötare däremot kan jag fortfarande tänka mig att bli, förstår ni hur magiskt det måste vara? Att få kontakt med ett så intressant djur? Jag tycker att det skulle vara grymt intressant i alla fall. Men hur stor är chansen egentligen? Jag är ju ganska feg av mig i största allmänhet, jag tror ärligt talat att jag skulle kissa på mig om jag skulle behöva stoppa ner en fisk i halsen på en delfin. Men ändå, coolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback