Jag är numera städerska

Idag har jag tjänat 100 kronor, på en kvart.

Mamma: Ligg inte på soffan, du kan få dammsuga.
Petra: Nejtack, jag har gjort det de senaste veckorna!
Mamma: Hmm...behöver inte du lite pengar till Göteborg?
Petra: Vart vill du komma?
Mamma: Du dammsuger varje torsdag?
Petra: Hur mycket får jag?
Mamma: Hmm..Hundra kronor per tillfälle?
Petra: Deal!

Jag känner mig ungefär som en tolvåring som precis har upptäckt värdet på pengar. Hur många 17-åringar städar huset för pengar liksom? Det är nästan någonting som päronen räknar med att vi kan göra gratis nu, men jag klagar inte. För det är fan så mycket roligare att städa när man tjänar pengar på det. Så trots att det typ känns som om jag står på Mallorca när jag dammsuger (för blir inte ni också helt stört varma?) så kan jag nog stå ut. Men helt plötsligt inser man det fina med att bo i lägenhet, ni slipper så jädrans många rum att dammsuga. Men jag ska inte klaga, så stort hus har vi inte.

Kommentarer
Postat av: hannes

Jag städar för pengar!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback