Förartyperna

Från bussfönstret kan man se ganska mycket inne i bilarna som åker förbi. Man ser förarsätet och människorna i bilen. Av föraren ser man magen, benen och händerna. Imorse satt jag och spekulerade kring vilja typer av människor som susade förbi i sina fräcka bilar. De här kom jag fram till:

Kostymnissen: Ena handen på ratten med en grå-svart kostym-ärm, den andra håller mobilen mot örat. Rätt slapp i allmänhet.

Den avslappnade typen: Slappa kläder. En hand på ratten och den andra ligger löst på växelspaken.

Spännisen: Båda händerna på ratten, ofta rätt spända ben och jag skulle tro att de har ett par spända tår på bromspedalen också. Ett stressat uttryck och ett gormande i telefonen.

Den kvinnliga föraren: Fixade naglar på en lite kvinnlig ratt. Gärna en medåkare i bilen som sitter och kallpratar med henne.

Har ni sett någon mer?

Kommentarer
Postat av: emil

Hej Petra, vilken fin kommentar du lämnade i min lilla blogg. Tack!

Postat av: rebecca

jag har! byggarbetaren som sitter och petar i näsan! brukar också glo på folk när jag sitter på bussen =P

2009-04-15 @ 20:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback