Ytterst avancerat..

Jag har alltid haft svårt med höger och vänster, vilket som är vilket. Jag har hört att jag inte är ensam om det, speciellt tjejer har tydligen problem att lära sig det. Det ställer till en del problem för mig faktiskt, att aldrig vara säker på att jag har sagt rätt i en vägbeskrivning till exempel. Men jag kan, om jag bara får tänka ett par sekunder så kan jag ju säga vilket som är höger. Men inte helt själv, utan jag har alltid haft något litet knep för att kunna skilja dem åt. Förut kände jag alltid på mitt öra innan jag sa vilket som var höger, eftersom mina öron ser lite olika ut. Men tillslut insåg jag att jag inte kan peta mig på örat varje gång jag ska spela twister. Så numera går jag efter en leverfläck jag har på högerhanden. Den hjälper mig alltså att skilja höger från vänster.

Men eftersom jag inte lärde mig höger och vänster när jag var yngre, lärde jag mig inte heller små saker som är självklara för de flesta. Jag vet inte vilket sida jag ska gå på, och alltså inte vart jag ska cykla heller, jag vet inte vilken sida mitt hjärta sitter på eller vilken hand jag ska skaka hand med. Jag borde verkligen kunna dessa fyra saker, men hur många gånger jag än frågar - så glömmer jag jämt.

Kommentarer
Postat av: rebecca

hahahahahha du är knasig du! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback