Vissa saker tar man för givet.

Jag satt och funderade på bussen imorse, om hur många fantastiska saker vi har här i världen som man aldrig ifrågasätter, i alla fall inte jag.

Ögat Vad sjutton är det för någonting? En rund boll med en blå/grön/brun cirkel och ett svart hål som inte ens är ett riktigt hål. Denna boll sitter fast i ett par röda äckliga trådar och kan röra sig åt alla håll och kanter, dessutom lyckas den på något skumt sätt ge en bild i vårt huvud.

Gravitationskraften/atmosfären Tänk att vi kan stå på marken trots att jorden är upp och ner. Hur vi än vrider och vänder på oss så ramlar vi bara mot marken trots att det rimliga vore att vi föll åt andra hållet. Vi kman dessutom hälla vätskor som helt plötsligt blir klister och fastnar i glaset. Men vänder vi på glaset så rinner det ut.

Kroppen Ja, kroppen i största allmänhet är ju rätt skum. Biter jag av en nagel så kommer det en ny, skrapar jag bort lite hud så kommer det ny.. You get my point.

Hjärnan Det är någonting som ser ut typ som gråa maskar som kramas. I dessa maskar skickas det sjukt många meddelanden som uppstår på något mystiskt sätt. Dessa meddelanden är egentligen ingenting synligt, men på grund av dem kan vi tänka vad som helst.

Och sen finns det förståss de saker som vi har skapat - elektronikprylar. Dessa kommer jag nog aldrig förstå mig på, mer än hur man använder dem. Men om vi tar isär en dator, vad i helvete är alla de där små taggiga pryttlarna som finns där? Nej, min IQ är inte tillräckligt hög för att förstå sånna här knepiga saker.

Kommentarer
Postat av: Lina

Djupt....

Men ack så mystiskt!



Jag tycker håret är äckligt. Döda hudceller som tränger ut genom skallen. Fast ändå fachinerande. Liksom, hår?



Bajs är egentligen också rätt kul XD vi är värsta maskinerna!!

Vi äter massa konsiga saker i olika färger och former. Sen åker det igenom alla tarmar hit och dit utan att vi märker nåt sen kommer det ut brunt och färdigpaketerat i en korv XD

kroppen är fantastisk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback