The truth is, baby it's a lie.

Vad tjänar man på att ljuga? Allting verkar bara bli värre, och ställa till en massa problem.

Jag minns en gång för något halvår sedan. När jag skulle in till stan för att kika lite, och jag skulle åka in själv. Sedan möttes jag av en massa kompisar när jag steg på bussen. Och när de frågade vad jag skulle göra så svarade jag "Jag ska åka in till Lina och vänta på henne, sedan ska vi åka och fika någonstans i stan.". What!? Jag skulle inte fika, och jag skulle inte träffa Lina. Varför sa jag så? Denna lilla lögn gjorde att jag var tvungen att vänta på att typ tre tunnelbanor hann åka, innan jag vågade mig ner för att ta en själv. Jag fick ringa Lina och säga att jag, om någon frågar, var med henne idag. Jag var tvungen att skriva i min blogg om hur trevligt jag och Lina hade haft på vår fikastund i gamla stan. Och jag fick ljuga ännu en gång och säga att Lina fick bråttom hem, när jag helt plötsligt mötte ett par av mina vänner i stan.

Okej, vad fick jag ut av det där? Ingenting. Jag fick bara ett perfekt prov på att det inte leder någonstans att ljuga, vad det än handlar om. Lögner leder till lögner.

tänk på det.

Kommentarer
Postat av: becca

åh ja vet! gamla lögner gör att man måste fortsätta med dom, om man inte reder ut dom, och då blir man klassad som värsta puckot! :P



haha lögner = sämst


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback