Att inte vara som alla andra..

De senaste åren har jag aldrig kollat på kläder med någon utan att personen i fråga har blivit arg på mig. De blir sura på mig, för att jag inte köper någonting. Men jag ska vara egoistisk, och säga att det ärligt talat är värre för mig än det är för er när vi går där. Ska jag tala om varför? ni som inte är intresserade, sluta läsa nu.

Tänk er att ni har gått in i en affär, ni går in i provrummet trots att ni vet att ingen av kläderna som du just hängde på kroken kommer passa på dig. Du vet också att det kommer vara samma sak i affären efter det, och i den som du går till efter det. Trots det byter du om, samtidigt som du ser din fiende i spegeln - dig själv. Du studerar människan som står där, i jakt på någonting som ser bra ut. Men du hittar ingenting, inte ens ett lillfinger eller en örsnibb. Du upptäcker att plagget du just tog på dig gjorde dig ännu fulare än vad du var innan - så du tar grejerna och går ut igen. Du går till nästa affär, tillsammans med din vän som håller upp plagg efter plagg men det enda du ser är att du inte kommer passa i någonting av det som din vän håller upp. Samma procidur går om och om igen, tills du ger upp och beger dig hemåt. Inget klädesplagg rikare, utan de enda du gick därifrån med är ett sämre självförtroende än det du hade innan.

Mår ni dåligt över hur ni ser ut? Kolla på mig så känns det genast mycket bättre.

Kommentarer
Postat av: Elin

Älskade vän... jag vet inte vad jag ska säga. Du är underbar hur jag än ser det. Förlåt om jag fått dig att må dåligt så många gånger i provhytter runt om i sthlm men jag har tyckt att du ser bra ut, och jag skulle inte säga det om jag inte menade det!!

vännen, det är inte ditt utseende det är fel på, bara ditt självförtroende. Det kanske inte känns bättre av det men att se din kropp förändrar ingenting. Du är fortfarande samma människa och ser likadan ut efter på gott och ont, men jag tycker att det verkligen är på gott :)
du är fin

2008-05-07 @ 21:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback