Skola vs. skolka

Jag har aldrig någonsin skolkat. Jag har haft dagar när jag inte pluggat alls i stort sätt, men jag har fortfarande varit i skolan. Jag ser ingen mening med att skolka. Vem vinner på det? Ja, inte är det jag i alla fall. Det är för min skulle lärarna är där, det är för min skull jag är där, det är för min framtid. Jag tycker inte skolan är rolig, men det finns många som tycker den är värre än vad jag gör. Men vad skulle jag göra om jag inte var i skolan? Jo, jag skulle sitta här - precis som vilken sketen söndag som helst. Alla förutom just jag, och ett par som är hemma pga sjukdom, skulle vara i skolan. Vem skulle jag vara med? När skulle jag träffa nya människor? Aldrig.

Skolan är en dörr som alltid står öppen, ett ställe där det finns människor som jag tycker om. Jag lär mig nya saker, som till viss del är viktig för mig senare. Om jag inte hade gått i skolan hade jag inte kommit fram till vem jag var. Jag skulle inte ha några vänner, för jag skulle inte veta hur man komminucerade, jag skulle inte ha någonting att göra. Ingenting.

Vad väljer du, gå i skolan eller vara hemma?

Kommentarer
Postat av: sophia

Man blir så seg av att vara hemma och jag känner mig oftast "äcklig" liksom, så jag väljer nog också skolan. Om det inte fast något utanför ksolan som lockade jättejätte mycket. :P

Postat av: Katarina

finblogg du har :D

2008-03-09 @ 17:42:52
URL: http://katarinaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback