Det är värt besväret.

Vänskap, det är inte enkelt. Man kan inte ha hur många vänner som helst, man kan ha många bekanta och några vänner. För vänner måste underhållas. Vänskap handlar om att ge och ta. Det går inte att bara ta i en relation, alla människor har en gräns för hur mycket de tål. Att bara fråga "Hur är det?" är att underhålla, och inte ens det klarar folk av att göra.

Jag har flera gånger hört folk(läs: en speciell person och flera andra som har gjort det mindre) prata om vänskap, att deras vänner inte gör tillräckligt mycket för dem för att det ska fungera. Men det är så ofta ni själva som gör samma sak. Och det går inte att ursäkta sig med "jag har det lite jobbigt just nu", som jag sa senast idag. Det är fegt, för du har alltid tid för en liten pratstund. Du kan inte förvänta dig att folk ska ge, om de inte får någonting tillbaka.

Jag blir besviken på människor som inte kan ge. De som tar och tar, och ändå klagar på att folk inte ger tillräckligt. Vänskap är svårt, men det är värt det. Men de gångerna man behöver de, är det bäst om man har gett mycket. Annars kommer du inte få.

Bara ett "Hur mår du?" gör mycket, tänk på det.


Kommentarer
Postat av: Karin

håller med, really

Postat av: Annizh

jag håller med, OCH jag känner igen mig otroligt mycket. Och det är ingenting jag är stolt övr att jag gör.

2008-03-13 @ 21:35:05
URL: http://annizh.blogg.se
Postat av: Jessica

Så rätt :)

2008-03-13 @ 22:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback