Astrid Lindgren

image474


Jag sitter och lyssnar på gamla Astrid Lindgren låtar. De är ju så underbara, så..så mycekt barndom. Jag älskar Astrid Lindgrens sagor, och jag är inte ensam om det. I stort sätt alla tycker om någon av alla hennes historier.
Jag har några favoriter jag med, speciellt Ronja Rövardotter. Jag tycker jättemycket om den.. Vi på Saltkråkan tycker jag också om. Vad finns det mer? Pippi Långstrump, Emil i Lönneberga, Alla vi barn i Bullerbyn, Mio min Mio, Bröderna Lejonhjärta(också en favorit, men lite för läskig för mig när jag var yngre..), Rasmus på Luffen, Karlsson på taket, Madicken, Nils Karlsson pyssling..

Vilken är er favorit?

Kommentarer
Postat av: Felicia

Bröderna Lejonhjärta! (L)
Men jag gillar typ alla!

2008-03-07 @ 19:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback