China moon.

Jag vet inte hur det är med er, men musik påverkar mig verkligen. Mig och mitt humör. Musik och låttexter är som ett hjälpmedel för att förstå vad man känner. Även om man inte alltid får något bra svar, så känns det alltid mycket bättre med musik. Musik livar upp.

En vän till mig sa att hon aldrig lyssnade på ballader och ledsna låtar, eftersom det gjorde henne ledsen. Istället hade hon en massa glad musik som hon lyssnade på, som kunde göra henne på bättre humör än tidigare. Det låter rimligt, men det fungerar inte på mig. Är jag ledsen, så är jag ledsen. Då kan jag i princip bara bli glad av andra människor. Inte på det sättet att de ska spy ut en massa fina kommentarer om hur jag ser ut eller hur jag är som person, utan bara att de pratar med mig - lättar upp stämningen. Visst finns det många tillfällen då man faktiskt behöver prata ut, kanske gråta en tår, men ofta behöver man bara känna samhörighet. Känna att man inte är ensam.

Det är många som använder uttrycket "music is my drug", och det är någonting jag kan använda jag med. Musik är fantastiskt, det finns så mycket känslor. Många av de timmar jag spenderar själv, om det så är hemma som ute på gatan, sjunger jag. Antagligen är det det bästa sättet för mig att göra mig av med en massa känslor, skrika har aldrig varit min grej. Men jag kommer ju på mig själv med att sjunga rätt mycket utomhus, så det är ju bara hålla tummarna att inga är i närheten. För särskilt smickrande är det ju faktiskt inte.

Nu har låten China Moon gått på repeat, om och om igen. Jag hörde den första gången någonsin idag, och den är helt fantastisk. Jag har aldrig gillat musik utan text, men den här var verkligen vacker. Men det kanske är på grund av stämningen jag känner just nu, hur jag mår. Den är i alla fall från Rhapsody in Rock.

Nu ska jag sova bort alla överflödiga tankar, jag är så trött på dem.

Kommentarer
Postat av: gurra

trodde de stod chinan imon (imorn) och blev as hungrig :|

2008-12-26 @ 02:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback