Jag gör vad jag måste.

Idag har jag gjort någonting som jag alltid gör i skolan. Klagat.
Det är inte så att jag har suttit och gnällt på att det gick dåligt på provet eller så. Utan jag klagar mest på mål och kriterier med lärarna. Jag gör jämt det, och jag förstår egentligen inte varför. Jag vet att de har rätt, jag vet att de följer vad som står, men jag insisterar med att säga vad jag tycker.

Jag väljer nog att se det som någonting positivt, eftersom det känns bra att de vet vad jag tycker och känner även om de inte kan göra någonting åt det. Dessutom är det riktigt skönt att kunna klaga på en lärare om någonting som de förstår. Istället för att säga att de suger så kan jag istället välja att klaga på dem om någonting annat. Då känner jag mig tillräckligt nöjd för att släppa allting.

Nu har jag varit duktig i skolan, och en massa mål har blivit färdiga. Idag kan jag nog ta en ledig kväll utan att tänka på plugg, lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback