Att spendera pengar rätt..

Jag börjar bli så trött på alla med systemkameror. Jag har själv en, ja. Men jag använder den till att fotografera saker som faktiskt behöver en bättre kamera, oftast. Varenda kotte har fått tag på en systemkamera nu, de har spenderat flera tusen kronor på en kamera som de inte använder. De tror att bara för att de äger en systemkamera så kommer alla deras kort bli perfekta. Men det är inte så. Nu har jag haft min systemkamera i drygt ett år, och jag har märkt att det inte är kameran som ligger bakom den perfekta bilden - det är fotografen. Utan kunskap, tålamod och vilja kommer man ingen vart.

Jag fick en systemkamera för att jag är intresserad av fotografi, jag vill lära mig, jag vill bli bättre. Men det finns så himla många som har en systemkamera, som verkligen inte behöver någon. För att fota Dagens Outfit behöver du faktiskt inte en systemkamera, utan det räcker med en kamera med autofokus så klarar du dig fint.

Jag hoppas att jag kommer möta människor som faktiskt går Media-programet på gymnasiet för att de är intresserade av media, inte för att de är trötta på skolan alternativt vill testa lite balla kameror.

Kommentarer
Postat av: MATILDA

gah... jag håller med dig :P och jag blir tokig på sånt där.. haha..

Postat av: Tobias

du kan fråga på jobbet ju :D imorgon jobbar vi tidigt också =P

2008-08-10 @ 20:52:58
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: amanda

snygg blogg :D

2008-08-10 @ 21:51:03
URL: http://amandhy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback