Risker med internet

Mamma var på föreläsning idag, om internets risker och sånt skit. Jag blir riktigt irriterad, hon kan ingenting om internet utan tar den här mannen som föreläste på fullaste allvar. Hon tycker tydligen att vi ska ha datorn i vardagsrummet, så att jag inte kan gömma någonting för dem. Pappa har däremot lite vett i huvudet, han vet att det inte finns någon risk alls med att prata med en person man inte känner via internet. Självklart är det en annan sak att träffa personen, men jag är inte så dum i huvudet att jag inte kollar upp människan jag skulle träffa om jag nu pratade med någon.

Jag vill inte diskutera det med mamma. Det känns totalt meningslöst, och dessutom har jag ingen lust att dela med mig av allting jag gör på internet. Jag gör ingenting som hon skulle kunna tycka illa om, jag är inne på några få communitys, jag skriver blogg och läser även andras bloggar samt hänger och är ball på MSN. Vad tror hon egentligen att jag sitter och håller på med? Ja mamma, jag sitter och tittar på porr varje eftermiddag och lägger ut nakenbilder på snyggast.se så att gamla gubbar kan sitta och kolla på mig? Nej, det skulle aldrig falla mig in.

Tycker ni, ärligt talat, att det är farligt med att använda internet?

Kommentarer
Postat av: joel

givetvis... om du behöver hjälp med hur blicken ser ut så kan du ju använda min header.. där finns en blick för varje tillfälle... krogen, badhuset, toaletten,. sängkammarögonen, psykfallsspelandet, etc etc

;D

ja, jag är självgod, inte ironisk.. bara så du vet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback