"JAG ÄR EN ATOMBOMB, OCH DU ÄR EN KINAPUFF!"

Skola idag som vanligt, det gick väl helt okej. Vi fick som vanligt se ett avsnitt av "extra" på tyskalektionen, det verkar bara vara jag och Ullman som tycker det är någorlunda kul och fnissar lite då och då. Jag tycker i alla fall att det är roligare än att sitta på en grammatikföreläsning.

Jenny och jag drog till stan efter skolan, vi åkte till gallerian där man bara MÅSTE köpa brownie med glass, det är seriöst det godaste fikat ever. Vi gick omkring lite där och pratade och hade det bra. Jag kom nu hem med ett par örhängen och en halsduk. Lär väl behöva åka in någon mer gång i veckan.

Mamma har sina arbetskamrater här idag, jippi. Skulle nog vilja kalla dem övertrevliga och sociala kvinnor. Visst, jag känner dem väl och tycker om dem väldigt mycket, jag har trots allt växt upp med dem. (mamma jobbar på dagis) Man lever som man lär, brukar man ju säga. Det stämmer rätt bra in på mamma, som går omkring och sjunger bäbä vita lamm och skämmer ut mig, men jag älskar henne ändå.


Rubrikcitat by Henke The Atombomb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback