RUBRIK

Igår var det massaker i en skola i Finland. Precis som i Colombine-massakern så var det någon som gått in och skjutit i en skola. Jag tyckte det var lite creepy eftersom jag precis skrivit mitt steg 25 som handlade om just det. Sånna saker fascinerar mig, väldigt mycket. Jag tycker det är riktigt intressant. Varför gör man det? Har man bara en liten knäpp i huvudet och vill bara komma bort från skolan? Eller hatar man alla människor där och vill bara skjuta ihjäl dom? Det är riktigt häftigt tycker jag, att någon kan få för sig att springa in i en skola med barn/ungdomar och skjuta. Självklart har jag samma frågeställningar till mord överhuvudtaget, men just det här känns så himla..coolt. Jag vet inte hur jag ska beskriva det annars, men jag tycker det är coolt. Coolt på ett dåligt sätt förståss, att skada en människa, eller flera, är bara helt sjukt. Men ja, jag vet inte.

Jag borde verkligen plugga nu, har kurskompliteringen som ska vara klar imorgon, men jag kan inte mer! Jag är kass i skolan, orkar inte. Men jag måste ju, jag måste. Måste prata med mamma ikväll och se om hon kan hjälpa mig, men på något sätt känns det som om hon inte kan. Åh, nu fick jag dåligt samvete för att allt går åt helvete i skolan också. Jävla piss.

varför längtar du så, när det går så fort ändå?


Kommentarer
Postat av: Beccs

är den där sista biten från en uggla låt? ;)

Postat av: Petra

juppsi :)

2007-11-08 @ 22:01:29
URL: http://Ptra.blogg.se
Postat av: Lina

Jag tycker coolt är fel ord..

2007-11-08 @ 22:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback