ORDNINGSREGLER

"Hej Henke. Jag har några synpunkter gällande "ordningsreglerna". För det första så borde dessa kallas trivselregler eller något liknande, ni gör det inte alls frestande att skriva på. Dessutom tycker jag att det är fel att jag är tvungen att skriva på det här, vad jag än har för synpunkter, eftersom jag tycker att vissa regler är fel. Vi kom överens på skolan om att vi elever skulle få mer inflytande och kunna vara med och påverka våra regler, istället kom ni upp med flera regler som dessutom elevrådet(enligt dem själva) inte alls var med på. Gällade skojbråka regeln tycker jag att det är svårt för oss att veta hur vi ska tolka den, får vi inte skojbråka med våra vänner eller handlar det om olika åldrar? Jag tycker ni borde säga att man inte får bråka istället, jag tror inte att mobbingen kommer minska för att vi inte får skojbråka. "All förtäring sker i matsalen" Ja, vi har redan diskuterat det och gällande ditt kaffe så gör du det tydligen för vår skull, men vårt äpple som vi vill knapra på när vi arbetar, då gäller inte den regeln? Ytterkläder, jag går med på att inte ha ytterskor för det blir bara riktigt skitigt. Men om inte skolan blir lite varmare har vi tillslut inget val och får även gå runt med våra jackor. Att vi har en skyldighet att se till att mobbing inte förekommer är också en dålig formulering, ni vill alltså att vi trots att vi kan hamna mitt i bråket ska ställa oss emellan även fast vi själva kan bli skadade?


Jag tycker ni borde tänka lite på formuleringarna, självklart kommer jag skriva på det här eftersom jag troligtvis inte kommer göra annat än följa dessa "ordningsregler". Men jag har fortfarande åsikter om dessa. Hoppas du har överseende med det och tar tag i det istället för att jag skulle få skit för det.

//Petra"

En del av svaret:

"Tydligen kommer ditt skriftspråk bäst till sin rätt när du är förbannad. Ett verkligen välformulerat brev måste jag säga. :-)"

HA! Du har så rätt Henke..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback