HOMOADOPTION

Jag har funderat på det här huruvida homosexuella ska få adoptera. Jag tycker det är en självklarhet. Det finns ingen anledning att de inte skulle få det. De är människor och kan ta hand om ett barn på precis samma sätt som en man och en kvinna tillsammans. Visst, barnen kommer inte få en pappa/mamma men de kommer få två mammor/pappor istället. Det fungerar precis lika bra. "barnen kommer bli utsatta för mobbing" Ja, kanske det. Men det klarar dom av, och jag tror att föräldrarna vid det här laget är vana vid sådant och kan ta tag i det och har mer förståelse för det. Jag tror inte att hela skolan kommer få veta om att ens föräldrar är gay, it's no big deal. Och det är fortfarande inget argument för att homosexuella inte ska få adoptera. Det är bara helt sjukt!

- vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: ellinor

jag håller med. och visst att det kanske kommer bli en del barn som blir mobbade för det i början, men om det blir tillåtet (det kanske det är, eller?) isåfall kommer det ju bli VANLIGT, och tillslut är det ingen som tänker på det. visst att det tar tid, men det tillhör utvecklingen och tillslut kommer det vara lika normalt som att hetero par adopterar.. ;)

Postat av: ellinor

man måste ju börja nånstans.. ;)

JAG IGEN! haha, glömde skriva mitt braiga slut på kommentaren! så, det var bara det höhö ;P

2007-11-22 @ 20:44:10
URL: http://ellinoor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback