NEGATIV TILL 100%

Jag undrar vad folk ser mig som? jag skulle tippa på att de flesta ser mig som en wannabe, någon som försöker vara som alla andra men som inte lyckas för att hon inte är tillräckligt snygg för det. Jag känner mig i alla fall som en sådan. Det finns tusentals tjejer som ser precis likadana ut, jag är inte en av de. Jag vet inte om det är något positivt eller negativt, eftersom hela den där bunten ser likadana ut men faktiskt också är snygga allihop!

varje gång jag har varit i stan kommer jag hem och mår verkligen dåligt. För det första, jag hatar(verkligen hatar!) belysningen i provrum. Det är hemskt, man ser förjävlig ut och blääääää. För det andra, jag är inte snygg så det hjälper inte ett dugg att belysningen gör det ännu värre än det redan är. För det tredje, modet är rent ut sagt förjävligt just nu och jag hittar ingenting. För det fjärde, jag tycker inte om att shoppa.. behöver jag säga mer? jag hatar det..

jag har dessutom märkt att jag ser allting från den negativa sidan först. Glaset är halvtomt liksom...  

Kommentarer
Postat av: Jenny

vet hur du känner o jag vet också att det inte hjälper att folk säger "du är visst snygg o vem fan ser bra ut i provrum??"
men du behöver verkligen inte skämmas över nånting o det är ju inte precis så att inte killar gillar dig, så du o jag får ta krafttag mot våra komplex!
(för min del behövs det nog, för jag är nog norra halvklotets nojjigaste person o allmänt jobbig)

2007-06-20 @ 11:01:42
Postat av: Lina

Jenny där sa du ett sanningens ord. Eller ja, många... :) Ush jag gillar inte heller provrum, men man gillar ju när man hittar fina kläder men det gör man ju sällan dessvärre.... :S
Men jag kan bara ge ett mycket sant tillkännagivande från min sida här och nu i alla fall, jag tycker du är helläcker ;)

Postat av: Älin-Pälin

Jag skiter fullstänidigt i hur lite ni tar åt er av att folk säger att ni ser bra ut... >:(
Kan ni inte bara acceptera att ni ser bra ut och att man får ha fel på kroppen!? Alla ser olika ut och bara för att inte alla ser ut som ideal betyder inte det att man inte ser bra ut! Och Petra, när du säger att det finns en massa tjejer som ser likadana men i alla fall bra ut så tror jag att du syftar i alla fall delvis på typ fjortisar eller människor som ser ut som fjortisar.. Vill bara fråga om du skulle vilja bli stämplad som ytlig, blåst och bimbo för att se bra ut? Visst, jag överdriver men fattar ni vad jag säger?
Jag tycker inte att jag ser perfekt eller ens i närheten av perfekt ut men jag orkar inte bry mig längre! Jag skiter i det och vet ni hur mycket lyckligare jag har blivit?! Det är så himla skönt att inte orka bry sig om allt som är fel på en och istället bli lite stolt över de sidor som man gillar och som man är bra på! Och kom nu inte och säg att "åh, men det finns ju inget o va stolt över på mig..." HUR SKULLE JAG ANNARS KUNNA ÄLSKA ER SÅ MYCKET!?!?!?!?!?! För det gör jag verkligen! Och någonting som får mig att bli riktigt olycklig är när ni mår dåligt! Jag har gråtit flera kvällar för att jag blir så himla ledsen över att ni mår dåligt och att ni inte förstår hur vackra personer ni är! Så ta åt er nu och förstå... jag vet inte hur jag ska skriva.. men förstå vad jag menar och att ni är som ni är och det finns en massa människor som älskar er just för det!

2007-07-05 @ 18:31:45
Postat av: Petra

Elin elin elin, jag vet! jag vet jag vet jag vet. Men det är så svårt. Jag har svårt att stå för mina bra sidor, även fast jag kan erkänna att jag ibland kan se dem... men jag försöker, och jag blir sakta bättre!

2007-07-05 @ 22:51:19
URL: http://Ptra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback