Depperiod?

Jag mår väldigt dåligt, psykiskt. Allt det här går över gränsen, jag går över gränsen. Jag gör en stor grej av en liten sak, och det skadar bara mig själv. Jag kan inte tvinga någon, jag som trodde att allting skulle bli så enkelt. När jag hade lugnat ner mig, men nu är det jag som jagar dig istället. Jag orkar inte, vill bara släppa allt, men jag kan inte. Det går inte, jag är fast. Ingenting kommer bli som förut, så vad vill jag få ut av allting? varför fortsätter jag? Kan jag inte bara lägga ner allting? nej, självklart så går inte det. Jag blir deppig varje dag nu, men jag orkar inte. Vill bara få ett slut. Jag har aldrig förstått andra, när de har haft liknande problem. Har bara tänkt "men gud, så farligt är det inte.." Men när jag väl är i situationen själv, vet jag att det kan fan vara hur jävla jobbigt som helst.
hjälp mig att släppa...


Gick omkring på en kyrkogård idag, väldigt deprimerande faktiskt. Började tänka på Morfar och Farmor. Jag har svårt att sörja, speciellt Morfar. Jag måste säga att jag sörjer Farmor mer än jag sörjer Morfar, och henne har jag inte änns träffat. Kanske är det just därför.. Jag får höra allt bra om Farmor, allting hon tog med mina systrar på, men som jag aldrig fick uppleva. Samma sak var det med Morfar. Han hann bli sjuk, innan jag hann uppleva något av det med honom.  Det jag kommer ihåg av honom, var den som inte kunde äta utan att behöva gå från bordet när han satte i halsen, den som alltid sov i sin fotölj, den som alltid gick ensamma promenader i det tempot som vi inte kunde gå. Jag har inget direkt lyckligt minne med honom, men jag är glad att det sista jag gjorde, var att pussa honom på kinden. Något jag inte gjort förut, men gjorde. Och det känns skönt, att det var det sista han fick se av mig.

Kommentarer
Postat av: Jessi

Samma sak med min farmor och morfar, typ :(
Min farmor dog när jag va kanske 1 eller 2. Och min morfar dog år innan jag föddes :(
och det känns rätt hemskt att jag aldrig lärde känna någon av dem, faktiskt.

2007-08-14 @ 17:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback