PÅSKLOVET! :)

Jaha..Jenny duschar så jag kanske hinner med en kort resumé om hur min vecka har sett ut :)

Måndag
Linalinalina-dag. Vänligen läs
här, där det finns en lagom lång beskrivning..

Tisdag
Den segaste dagen på lovet, det hände i stort sätt ingenting på förmiddagen. Lina och jag skulle hyra film, men Lina skulle till sin farmor och jag satt och smsade till henne hela tiden.. När vi väl kom till Alléplan där vi skulle hyra film så hittade vi ingen bra så det var bara att gå hem igen. Lina hade moppe, men ingen extra hjälm så det fick bli knallning för min del. Efter att ha kommit typ halvägs var jag stelfrusen och min räddare i nöden, aka Lina, kom med en extra hjälm. lyckaaaa! Efter det blev det Lina som smsade och försökte få med mig på två pass. Det blev först stavgång, jaa jag är inte lycklig över att medge det.. men det var faktiskt ganska kul, och sedan drog vi av ett medelpass också. Snacka slut vi var :P

Onsdag
Ejl-dag :)  Har redan skrivit om det här.

Torsdag(skärtorsdag)
Här startade Jenny-sova-över-dagarna. Jag gick hem till Jenny efter frukost och var där ett tag. Sen drog vi till konfirmationen(nej, jag är inte kristen..) där vi fick göra en massa grejer vid barnsjön. Sen gick vi tillbaka där det blev gudtjänst och annat "roligt" :P
Sen gick Jenny och jag hem.. Kvällen slutade med att vi kollade på Monsters Inc. ;)
 
Fredag(långfredag)

Vi gick upp.. och stack till konfirmationen idag igen. Denna dag stod film och gudstjänst på schemat. Filmen vi såg hette "The passion of the christ" och var den vidrigaste film jag sett. En timme av filmen var när Jesus på olika sett blev pinad och korsfäst. Så jävla äckligt!
Sen drog vi hem till mig.. och vad gjorde vi? jadu.. kvällen slutade i alla fall med "När lammen tystnar".. Ingen Petra-film om man säger så.. Livrädda lilla jag liksom..

Lördag(Påskafton)
Jenny och jag tog det allmänt lugnt och tog allt som det kom. Vi hoppade studsmatta och tog en massa kort. Vi bara mös(?).. Sen började traditionerna. Vi började med att måla ägg. Det tog tre minuter så var Jenny välkommen in i min familjs ironiska värld. Ironin flödar som bara den.. eller..sarkasmen!
Vi satte oss till bords med en trevlig påskmiddag, vi alla fick en varsin bok.. Under middagen blev jag ironins/sarkasmens offer.. Jenny "råkade" ta upp att jag var rädd under filmen dagen innan (när lammen tystnar)och när jag skulle förklara mig så blev det lite fel. "ja men det var ju så läskigt när han hade glajjor!" oooh, scary Petra! De hackade på mig i ca en halvtimme men det luuuugnt, jag är van! :)
Sedan drog vi hem till Jenny en snabbis(vilket vi gjorde minst två gånger per dag..) och sedan gick vi tillbaka till mig och såg en stund på världarnas krig. Gud vilken otroligt sugig film! xD
Sen blev det nattmässa i kyrkan. Jag och bukosarna(Jenny och Viktor) tog plats inne i kyrkan och det blev en jäkligt fnittrig gudstjänst för min del.. "Kristus är uppkommen(?), ja han är sannerligen uppkommen!" skulle vi upprepa tre gånger. Jo, det var smått roligt..
Sen var det bara dra hem och sussa..

Söndag(Påskdagen)
Vi drog in til stan med Lina och Elin. :) vi hade det mysigt och fikade någonstans.. :)
Sen drog vi hem( vi var där ett par timmar..) där vi inte gjorde så mycket.. Vi åt och sen gick vi till Jenny. Vi bjöd över Elin och Sandra och det blev långvariga kamper om vem som vann twister-guldet.. ( jag var dock väldigt långt bak i kampen..)

Ett sjukt bra lov, tack alla! :D

(Jenny ska förklara varför himmelen är så häftigt blå på kvällen)
Jenny: Det är mörkt.. Men det är ingen snö! fattar du?
Petra: Öööh?

Kommentarer
Postat av: Pensy

Angående citatet: Jag hade en poäng faktiskt, men nu när du säger det så här låter det lite osammanhängande...
Gott folk! Jag är faktiskt inte helt dum i huvet, även om det kan verka så!

2007-04-22 @ 09:39:30
Postat av: Petra

Hahahh, du sa ju inte mer än så då!! Så det låter inte alls osammanhängande!! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback