11 september.

11 septemer är en olycksdag. Det händer alltid något tråkigt/tragiskt den 11 september.

För fem år sedan, helt ofattbart är det är fem år sedan, dog en massa människor när flygplanen kraschade in i tvillingtornen och pentagon( det var det va? ). För hemskt. Jag kommer ihåg att jag var med Micka den dagen, hon hade inte flyttat då, vi va ute och spelade kula på min gamla matta med vägar på, när mamma kom ut springande och berättade. Jag fattar ingenting, zero/noll/null! Vi satt inne på golvet och de spelade filmerna om och om igen. HEMSKT

För tre år sedan, blev Anna Lindh Knivhuggen, och dog. Jag kommer ihåg, jag fick veta det vid höjdhoppsmattan på friidrottsträningen, ja jag gick fortfarande på friidrott då, Lina berättade snabbt om att någon hade blivit knivhuggen. Men jag var inte insatt i politik så jag visste inte vem det var och jag brydde mig inte, förlåt. Sen när jag kom hem, läste jag på text-tv och fick veta allting. Mamma visste inte om något då.

Och idag, då kommer Adam. Säger någonting snabbt. Kunde inte höra vad han sa, så sa han högre, "Missen är död." det ekar innuti mitt huvud. Hon, död? NEEEJ

För länge sen, var det något med Pinochet också.

Varför händer sånt här? Varför finns den här dagen? sorglig dag, väldigt sorglig.

RIP alla som dog i world trade center, RIP Anna Lindh, RIP Missen, Rip alla som dog vid det där med Pinochet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback