Stockholmare = Respekterade ?

Hmm.. Okej, döm inte inlägget för rubriken utan läs inlägget..

Varje termin åker vi till Falun med skolan, väldigt roligt btw men det spelar ingen roll nu.. Förra året var vi där, och då fick vi gå på stan. Det snöade och var kallt, så jag hade på min 'Stockholmare' mössa. ;)
( En blå mössa som det är ett litet tryck där det står "stockholmare" på.. )
Så, jag och en kompis gick omkring och letade efter alla andra. Så gick vi förbi en proppfull busshållplats.. Vi fortsatte gå.. Men jag som är så blyg, började märka att folk tystnade.. Vi gick igenom hela busshållplatsen och när vi gick därifrån var det helt tyst, där det innan hade varit otroligt mycket pladder.. Jag har mina misstankar om att det var "Stockholmare" mössan som gjorde det? Eftersom det blev totaltyst när vi gick förbi?

Snälla, jag skulle vilja ha kommentarer från de som inte bor i Stockholm :)

Jag tycker det låter ganska larvigt, men jag satt och funderade på det igår...

Petra, OUT.

Kommentarer
Postat av: Mirre

Nej vet du vad, de flesta icke-sthlmare gillar inte oss 08-or..har du inte funderat ut det ännu? ;)

Postat av: Petra

Jo, det vet jag. Men.. Jag gillar inte George Bush, jag tror jag har respekt för honom i alla fall!

2006-11-02 @ 20:33:10
URL: http://Ptra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback